Kullanılmış bir ürünü ihtiyaç fazlası ya da diğer çeşitli
sebeplerden ötürü satmak, yaygın bir tüketici davranışıdır. Aynı şekilde daha
uygun fiyatlarla sahip olma imkanından sebep pek çok kişi ikinci el ürün
gruplarını tercih edebiliyor. Özellikle çok sık bir şekilde kullanılmayacak
ürün ve eşyalarda ikinci ele yönelmek daha yaygın bir kullanıcı davranışı.
Bunlardan bir tanesi de ikinci el projeksiyon.
Özellikle internetteki ilgili mecralara şöyle bir göz
attığımız zaman pek çok kullanıcının ikinci el projeksiyon sahibinden biçiminde
bir takım arama ve sorgulamalar içerisinde girdiğini görüyoruz. Esasen
elektronik ürün satın alırken pek çok kullanıcı “sıfır” diye tabir edilen
birinci el yani hiç kullanılmamış ürünleri daha sık tercih ediyor olsa bile
projeksiyon cihazı gibi nispeten daha az kullanılan elektronik ürünlerde
kullanıcılar ikinci el projeksiyon cihazı alternatiflerini göz önünde
bulundurmayı tercih edebiliyor.
İkinci el projeksiyon cihazı piyasasına bu gözle bakıldığı
zaman son derece makul ürün çeşitliliği ile karşılaşıyoruz. Bir dönem bu
cihazları satın alıp kullanmış ancak daha sonra artık buna ihtiyaç duymayan mal
sahiplerinin pek çoğu ürünlerini satışa çıkarabiliyorlar. Bu aynı zamanda yeni
bir ürün almak isteyenler için de son derece kârlı bir alışveriş. Zira hiç
kullanılmamış yeni bir ürün ile az kullanılmış ikinci el projeksiyon arasında
kayda değer ve göz ardı edilemez oranda fiyat farkları oluşabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder